banner
Aktualnie jesteś tutaj:   Strona główna Aktualności Biuletyn Informacyjny nr 263 z dnia 1 lutego 2013 r.
 
 
Autor wpisu: Urszula
Liczba obrazów: 29 fotografii
Odzwiedziny: 458 wejść
Data utworzenia: 15 styczeń 2024
Tytuł Fotogalerii: MIKOŁAJ W CECHU
Autor wpisu: Urszula
Liczba obrazów: 10 fotografii
Odzwiedziny: 549 wejść
Data utworzenia: 14 grudzień 2023
 
[2013-02-04] Biuletyn Informacyjny nr 263 z dnia 1 lutego 2013 r.
Posiedzenia Zarządu Cechu W dniu 16 stycznia br. odbyło się posiedzenie Zarządu Cechu w którego zakresie było: przyjęcie Planu Pracy Zarządu Cechu na I półrocze 2013 roku, informacja o działalności szkół cechowych oraz wynikach w nauce w szkołach cechowych, zatwierdzenie stypendiów za wyniki w nauce dla uczniów szkół cechowych oraz sprawy bieżące i wolne wnioski. Kolejne posiedzenie Zarządu Cechu miało miejsce w dniu 29 stycznia br. podczas spotkania: przyjęto informację z wykonania uchwał z poprzedniego posiedzenia, omówiono powołanie sekcji zawodowych i organizacji ich zebrań oraz przedyskutowano kwestie organizacji wycieczki dla rzemieślników. Cechmistrz p. Jan First podzielił się z członkami Zarządu informacjami ze spotkania z Wojewodą Małopolskim p. Jerzym Millerem. Zebrania sekcji zawodowych Cechu Zarząd Cechu zwołuje zebrania sekcji zawodowych Cechu w następujących terminach: - rzemiosła budowlane + metalowe w dniu 11.02.2013 r. o godz. 11.00 - rzemiosła nieprzemysłowe - fryzjerstwo w dniu 12.02.2013 r. o godz. 11.00 - rzemiosła spożywcze + handel w dniu 13.02.2013 r. o godz. 11.00 - rzemiosła w zakresie środków transportu w dniu 14.02.2013 r. o godz. 11.00 - rzemiosła drzewne + pozostałe w dniu 15.02.2013 r. o godz. 11.00 Wszystkie zebrania odbędą się w budynku Cechu – N. Sącz, Rynek 11. O szczegółach informujemy Państwa w załączonym zaproszeniu. Skala podatkowa na rok 2013. Podstawa obliczenia podatku w złotych   Podatek wynosi ponad do   85.528 18% minus kwota zmniejszająca podatek 556 zł 02 gr 85.528   14.839 zł 02 gr + 32% nadwyżki ponad 85.528 zł  Koszty uzyskania przychodów w 2013 roku Pracownik Kwota miesięczna (zł) Kwota roczna (zł) z tytułu jednego stosunku służbowego, stosunku pracy, spółdzielczego stosunku pracy oraz pracy nakładczej 111,25 nie więcej niż 1.335,00 równocześnie z więcej niż jednego stosunku służbowego, stosunku pracy, spółdzielczego stosunku pracy oraz pracy nakładczej z każdego z tych stosunków łącznie nie więcej niż 111,25 2.002,05 z tytułu jednego stosunku służbowego, stosunku pracy, spółdzielczego stosunku pracy oraz pracy nakładczej, gdy miejsce stałego lub czasowego zamieszkania pracownika jest położone poza miejscowością, w której znajduje się zakład pracy, a pracownik nie uzyskuje dodatku za rozłąkę 139,06 łącznie nie więcej niż 1.668,72 równocześnie z więcej niż jednego stosunku służbowego, stosunku pracy, spółdzielczego stosunku pracy oraz pracy nakładczej, gdy miejsce stałego lub czasowego zamieszkania pracownika jest położone poza miejscowością, w której znajduje się zakład pracy, a pracownik nie uzyskuje dodatku za rozłąkę z każdego z tych stosunków łącznie nie więcej niż 139,06 2.502,56 Ulga internetowa Nowelizacja ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych istotnie ogranicza możliwość skorzystania z ulgi internetowej (początkowo planowano jej likwidację). Odliczenie (od dochodu) w wysokości 760 zł będzie przysługiwać podatnikowi w kolejno po sobie następujących dwóch latach podatkowych, ale pod warunkiem, że wcześniej nie korzystał z ulgi internetowej. Internauta, który w zeznaniu podatkowym składanym za 2012 r. po raz pierwszy skorzystał z ulgi internetowej, będzie mógł skorzystać z tego odliczenia wyłącznie za rok 2013. Ryczałt samochodowy w 2013 r. Stawka za 1 km przebiegu pojazdu maksymalnie może wynieść: dla samochodu osobowego: a) o pojemności skokowej silnika do 900 cm3 - 0,5214 zł, b) o pojemności skokowej silnika powyżej 900 cm3 - 0,8358 zł, Uwaga - Szkolenie Uprzejmie informujemy, że odwołane szkolenie na temat: porównanie umów o prace, umów zlecenia i umów o dzieło odbędzie się w dniu 8 lutego (piątek) 2013 r. o godz. 9:00 w budynku Cechu, Nowy Sącz Rynek 11. Prosimy o ponowne zgłoszenia. Ważne limity na rok 2013. Rodzaj podatku Typ limitu Limit w EUR Limit w PLN VAT Wartość sprzedaży uprawniająca do zwolnienia podmiotowego z VAT - 150.000 Wartość wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów uprawniająca do zwolnienia podmiotowego z VAT - 50.000 Wartość sprzedaży uprawniająca do statusu małego podatnika VAT 1 200.000 4.922.000* Kwota prowizji uprawniająca do statusu małego podatnika VAT 45.000 185.000* Dochodowy Wartość przychodów za rok poprzedni uprawniająca do opodatkowania ryczałtem ewidencjonowanym 150.000 615.300* Wielkość przychodów za rok poprzedni uprawniająca do opłacania ryczałtu kwartalnie 25.000 102.550* Kwota przychodów za rok poprzedni zobowiązująca do prowadzenia ksiąg rachunkowych 1.200.000 4.936.560 ** Wartość przychodu ze sprzedaży za poprzedni rok (wraz z kwotą należnego VAT), której nieprzekroczenie powoduje, że podatnik ma status małego podatnika uprawnionego do jednorazowej amortyzacji i kwartalnego wpłacania zaliczek na podatek dochodowy 1 200.000 4.922.000* Wartość środków trwałych, od których można dokonać jednorazowego odpisu amortyzacyjnego 50.000 205.000* * Według średniego kursu ogłoszonego przez NBP na 1 października 2012 roku ** Według średniego kursu ogłoszonego przez NBP na 30 września 2012 roku Abolicja ZUS W dniu 15 stycznia weszła w życie oczekiwana przez firmy od lat ustawa o umorzeniu należności powstałych z tytułu niepłaconych składek przez osoby prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą. Zwana jest potocznie tzw. ustawą abolicyjną. Państwo umorzy składki i odsetki karne wszystkim osobom prowadzącym pozarolniczą działalność, które od 1 stycznia 1999 do 28 lutego 2009 roku podlegały obowiązkowo ubezpieczeniom: emerytalnym, rentowym i wypadkowym z tytułu prowadzonej działalności w rozumieniu artykułu 8 ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. Ustawa jest powszechna, więc skorzystają nawet ci, którzy celowo naciągali tę instytucję. Jeśli wobec przedsiębiorców już wszczęto egzekucje, np. mają zajęte hipoteki, wynagrodzenia czy emerytury - zostaną zawieszone. Umorzone zostaną tylko składki ZUS, czyli nie ma to nic wspólnego z zaległościami w urzędzie skarbowym. Je trzeba zapłacić. Bliższe informacje i wniosek o umorzenie można znaleźć na stronie: http://www.zus.pl/default.asp?p=1&id=1361&searchString=abolicja&zakres=4 Osoby uprawnione mogą złożyć stosowny wniosek w terminie 24 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy, czyli od 15 stycznia tego roku. Ci, którzy po wejściu w życie ustawy otrzymają od ZUS-u decyzję o podleganiu obowiązkowemu ubezpieczeniu społecznemu, wysokości zadłużenia z tytułu składek na obowiązkowe ubezpieczenia społeczne za okres 10 lat lub przeniesieniu odpowiedzialności na spadkobiercę (lub osobę trzecią), mogą złożyć wniosek w ciągu 12 miesięcy od uprawomocnienia się tej decyzji, chyba że termin 24 miesięcy jest w ich przypadku dłuższy - wówczas wniosek mogą składać aż do 15 stycznia 2015 r. Warunkiem umorzenia należności, jest nieposiadanie na dzień wydania decyzji o umorzeniu należności niepodlegających umorzeniu za wyjątkiem należności z tytułu składek za okres do 31 grudnia 1998 r. Ci, którzy skorzystają z abolicji, muszą się liczyć z pewnymi przykrymi konsekwencjami. Umorzenie części składek będzie miało wpływ na wysokość renty i emerytury. Zatem świadczenia niektórych osób ulegną z tego powodu zmniejszeniu. Trzeba też pamiętać, że umorzenie składek to nie to samo co ich opłacenie. Umorzone składki nie będą liczyć się do emerytury. Jeśli przedsiębiorca stara się o abolicję za długi okres np. 10 lat dzielności może mieć również problemy z ubieganiem się o rentę z tytułu niezdolności do pracy ze względu na zbyt krótki czas pracy. Warto zastanowić się nad decyzją. Ulga na dzieci po nowemu Dotychczas osoby mające dzieci mogły odliczać od podatku 1112,04 zł rocznie na każde dziecko, niezależnie od poziomu osiąganych dochodów. Obecnie – od 2013 r. ulgę na dziecko tracą rodzice, którzy wychowują jedno dziecko, jeżeli ich łączne dochody przekroczą 112 000 zł. rocznie. Ta sam zasad dotyczy osób, które samotnie wychowują swoje dziecko. W wypadku rodzica, który jest w związku pozamałżeńskim limit dochodu wynosi jednak 56 000 zł rocznie. Wzrasta natomiast odpis na trzecie i kolejne dziecko (139,01 zł miesięcznie, czyli 1668,12 zł rocznie) oraz na czwarte i każde następne (185,34 zł za miesiąc i 2224,08 zł rocznie). Zakaz spalania śmieci Co roku, zwłaszcza w sezonie grzewczym, dużą uciążliwością dla mieszkańców staje się emisja zanieczyszczeń, spowodowana przez spalanie śmieci w domowych paleniskach lub co zdarza się równie często w przydomowych ogródkach. Od 4 stycznia br. Komenda Straży Miejskiej w Nowym Sączu prowadzi kontrole domowych palenisk mieszkańców naszego miasta. W skład tzw. "eko-patrolu" wchodzi zawsze strażnik miejski oraz pracownik Wydziału Ochrony Środowiska i funkcjonariusz Komendy Miejskiej Policji w Nowym Sączu. Od początku stycznia skontrolowanych zostało 117 domostw. Patrole – w miarę możliwości – poruszają się po całym mieście, tak, aby skontrolować jak największą liczbę domostw. Przypominamy, że spalanie odpadów stanowi wykroczenie i podlega karze aresztu albo grzywny do 5 tys. zł. Ponieważ kwestia prawa wejścia kontroli na teren posesji czy do domu budzi kontrowersje przytaczamy (dla uniknięcia niepotrzebnych problemów) zapis Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska. Stan prawny: 24.01.2013r. Art.379 Czynności kontrolne: 1. Marszałek województwa, starosta oraz wójt, burmistrz lub prezydent miasta sprawują kontrolę przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska w zakresie objętym właściwością tych organów. 2. Organy, o których mowa w ust. 1, mogą upoważnić do wykonywania funkcji kontrolnych pracowników podległych im urzędów marszałkowskich, powiatowych, miejskich lub gminnych lub funkcjonariuszy straży gminnych. 3. Kontrolujący, wykonując kontrolę, jest uprawniony do: 1) wstępu wraz z rzeczoznawcami i niezbędnym sprzętem przez całą dobę na teren nieruchomości, obiektu lub ich części, na których prowadzona jest działalność gospodarcza, a w godzinach od 6 do 22 – na pozostały teren; 2) przeprowadzania badań lub wykonywania innych niezbędnych czynności kontrolnych; ==================================================== opr. P. Tengowski


 
 
 
CECH Rzemiosł Różnych i Przedsiębiorczości
33-300 Nowy Sącz, Rynek 11

Centrala tel.: +48 18 443 75 21

Dyrektor biura
tel.: 18 443 75 21, fax: 18 443 77 07

email: cech@nowysacz.com.pl

Poniedziałek 7:30 - 15:30
Wtorek 7:30 - 15:30
Środa 7:30 - 15:30
Czwartek 7:30 - 15:30
Piątek 7:30 - 15:30
 
 
Copyright © 2005 - 2024 - CECH Nowy Sącz. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projektowanie stron www iPolska.com.pl