banner
Aktualnie jesteś tutaj:   Strona główna Aktualności Biuletyn Cechowy 235 z dnia 16 grudnia 2010 r.
 
 
Autor wpisu: Urszula
Liczba obrazów: 29 fotografii
Odzwiedziny: 1128 wejść
Data utworzenia: 15 styczeń 2024
Tytuł Fotogalerii: MIKOŁAJ W CECHU
Autor wpisu: Urszula
Liczba obrazów: 10 fotografii
Odzwiedziny: 1146 wejść
Data utworzenia: 14 grudzień 2023
 
[2010-12-17] Biuletyn Cechowy 235 z dnia 16 grudnia 2010 r.
Panie i Panowie Rzemieślnicy Kolejny rok dobiega końca. Jesteśmy bogatsi o doświadczenia, które nam przyniósł. I o te dobre i o te złe. Zachowamy w pamięci katastrofę smoleńską i trudny czas tegorocznych powodzi. Każdy z nas oceni minione 12 miesięcy po swojemu, bo dla każdego ten rok był inny. Tak toczy się los każdego z nas, tak też dzieje się historia każdej organizacji. Dzięki Bogu dla naszego Cechu był to rok pomyślny. Udało się nam zrealizować większość naszych, nie ukrywam ambitnych zamierzeń, jakie postawiliśmy przed sobą w drugim roku bieżącej kadencji Zarządu, któremu – nie boję się tego słowa – mam zaszczyt przewodzić. Celem zasadniczym było uporządkowanie spraw członkowskich, ponadto położyliśmy znaczny nacisk na pogłębienie wewnętrznych więzi naszego środowiska. Będziemy to kontynuować, a organizacją kolejnych wyjazdów poznawczych i uroczystości cechowych przybliżać i utrwalać w pamięci naszych członków patriotyczne, religijne i profesjonalne tradycje rzemiosła. Tradycyjnie za jedno z najważniejszych zadań uznaliśmy pomoc rzemieślnikom w trudnych kwestiach szkolenia młodocianych. Nie zaniedbywaliśmy zagadnień pomocy dla członków Cechu pod względem organizacyjnym, doradztwa podatkowego, doradztwa w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy. Kondycja finansowa Cechu jest dobra, nie mamy długów ani zobowiązań, co pozwoliło nam na rozpoczęcie długo odwlekanego remontu wewnętrznych pomieszczeń naszego rzemieślniczego domu. Wcześniej poprawiliśmy elewację i przystosowaliśmy do wymogów współczesności salę wykładową, tak że nasz budynek już za kilka tygodni będzie jaśniał blaskiem godnym organizacji, której jest siedzibą. Uzupełniliśmy również wyposażenie szkoły i dokonaliśmy koniecznego remontu jej otoczenia. Przed nami jeszcze konieczna naprawa lub wymiana pokrycia dachu naszego Domu Rzemiosła. Współpraca Cechu z Izbą Rzemieślniczą jest znakomita, bardzo dobrze układają się też stosunki Cechu z wieloma instytucjami oraz władzami administracyjnymi i samorządowymi miasta i regionu, co pozwala nam akcentować na szerszym polu nasze potrzeby. W sprawach, których nie dostrzegliśmy oczekuję na propozycje i sugestie od Państwa. Wszystkie rozsądne podpowiedzi zostaną rozważone przez Zarząd. Zapraszam wszystkich członków naszego Cechu do nawiązania lub dalszego pogłębienia współpracy z Cechem. Szanowni Państwo! Do niniejszego biuletynu załączamy nasze tradycyjne życzenia świąteczne i noworoczne dla Państwa i Waszych Rodzin. Życzenia wzbogacamy drobnym upominkiem w postaci kalendarza na przyszły rok. Zapraszam również na nasze cechowe spotkanie świąteczno noworoczne, które odbędzie się w Ośrodku Platinium (Basen nad Łubinką) w dniu 8 stycznia (sobota) 2011 r. Realizując Państwa wielokrotne postulaty łączymy to spotkanie z zabawą taneczną. Przypominam o wcześniejszym potwierdzeniu udziału, ponieważ ze względów organizacyjnych ilość miejsc jest ograniczona. Do tych życzeń dołączam moje osobiste życzenia pogodnych, rodzinnych Świąt Bożego Narodzenia, oraz obfitości łask Bożych dla Was i Waszych Rodzin, wszelkiej pomyślności oraz satysfakcji osobistej i finansowej w działalności gospodarczej w Nowym 2011 Roku. /cechmistrz/ Z ŻYCIA CECHU Spotkanie noworoczne W bieżącym numerze Biuletynu znajdą Państwo zaproszenie na tradycyjne spotkanie świąteczno-noworoczne połączone z zabawą taneczną, które odbędzie się w dniu 8 stycznia 2011 roku, o godzinie 18:00 w kompleksie Rekreacyjno-Wypoczynkowym „Platinium” w N. Sączu, ul Zdrojowa 71 – Basen nad Łubinką. Spotkanie Zarządu Cechu W dniu 30 listopada br. odbyło się posiedzenie Zarządu Cechu, podczas którego rozpatrzono udział przedstawicieli Cechu pracach różnych gremiów i organizacji, omówiono organizację spotkania świąteczno - noworocznego oraz przyjęto informację z realizacji uchwał i postanowień podjętych podczas poprzedniego posiedzenia. Święto Szkoły Cechowej W dniu 24 listopada odbyło się kolejne święto Szkół Cechowych. Obchody rozpoczęły się o mszą św. w kościółku na Starym Cmentarzu przy ulicy Jagiellońskiej w Nowym Sączu. Następnie w sali teatralnej pobliskiego Miejskiego Ośrodka Kultury przy Al. Batorego miała miejsce uroczysta akademia połączone ze ślubowaniem i pasowaniem uczniów I rocznika. Po akademii zebrani zostali zaproszeni na spektakl „Zemsty” Aleksandra Fredry w wykonaniu artystów Teatru im. B. Barbackiego w Nowym Sączu. Informacja Wyborcza Uprzejmie informujemy, że Panowie Andrzej Zięcina i Andrzej Stawiarski zostali wybrani do rad gminnych. Pan Andrzej Zięcina prowadzi piekarnię we wsi Łęka, obecnie jest członkiem Komisji Rewizyjnej naszej organizacji, a w poprzedniej kadencji był członkiem Zarządu Cechu. Jest długoletnim działaczem samorządu terytorialnego, od kilku kadencji zasiadającym w Radzie Gminy Korzenna. Pan Andrzej Stawiarski, wybrany do Rady Miejskiej w Starym Sączu, jest doświadczonym działaczem samorządu gospodarczego, członkiem Rady Charytatywnej Parafii Gołkowice oraz przewodniczącym Komisji Egzaminacyjnej w rzemiośle cukiernictwo przy Izbie Rzemieślniczej w Nowym Sączu. Jest właścicielem Firmy Gastronomicznej „RAJ”. W poprzedniej kadencji Zarządu był członkiem Komisji Rewizyjnej, obecnie zasiada w Zarządzie naszego Cechu. Przyjęcia w poczet członków Cechu Na posiedzeniu Zarządu w dniu 4 listopada br. w poczet członków Cechu zostały przyjęte następujące osoby prowadzące działalność gospodarczą: Pani Iwona Kamińska – fryzjerstwo (I rejestracja) Pan Wojciech Ciapała – fryzjer (II rejestracja) Pan Stanisław Opoka – lakiernictwo (II rejestracja) Witamy w gronie rzemieślników cechowych! Uroczystość Świętego Mikołaja Podobnie jak w latach ubiegłych w dniu 6 grudnia Cech zorganizował dla dzieci rzemieślników i pracowników zakładów rzemieślniczych uroczystość Świętego Mikołaja. Spotkanie odbyło się w Kaplicy Przemienienia Pańskiego Parafii św. Małgorzaty w Nowym Sączu, ul. Ducha Świętego 2. Oprawę artystyczną przybycia św. Mikołaja i wręczenia prezentów dla dzieci zapewniły niezawodne Promyczki. Ze względów organizacyjnych spotkanie odbyło się (jak corocznie) w dwóch turach, o godz 16:00 i 18:00. Wartość paczki wynosiła 50,00 zł , z tym, że 20,00 zł płacił uczestnik, a Cech pokrył koszt organizacji imprezy oraz dopłacił po 30,00 zł do każdej paczki dla dzieci rzemieślników. Problemy z VAT przy zakupie pojazdów Ostre protesty przedsiębiorców wywołało ograniczenie przez Sejm odliczania VAT-u przy zakupie pojazdów przez firmy. Nowela przewiduje, że od 1 stycznia 2011 roku do 1 stycznia 2013 roku prawem do pełnego odliczenia VAT będzie objęty zakup aut o ładowności powyżej 500 kg, jeżeli ze świadectwa homologacji wynika, że nie są to auta osobowe. Nabywcy osobówek z kratką, którym dziś przysługuje pełne odliczenie, będą mogli odjąć tylko 60 proc. kwoty VAT z faktur, ale nie więcej niż 6 tys. zł. Ustawa zawiesza też na dwa lata odliczenia VAT przy zakupie paliwa do auta o masie do 3,5 tony.” ZUS już nie ukarze za błędy w dokumentach 23 listopada br. został skierowany do Komisji Polityki Społecznej i Rodziny poselski projekt ustawy zmieniającej ustawę o systemie ubezpieczeń społecznych. Celem tego projektu jest rezygnacja z karania płatników składek, którzy popełnili błąd w dokumentach przekazywanych do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. W opinii projektodawców dodatkowe opłaty są zbędnym obciążeniem zarówno dla płatników składek, jak i dla ZUS, a koszty związane z wymierzeniem tej opłaty są wielokrotnie wyższe niż wpływy do systemu ubezpieczeń społecznych. Ustawa ma wejść w życie od 1 stycznia 2011 r. PIP zapowiada blisko 90 tys. kontroli w 2011 r. W 2011 roku Państwowa Inspekcja Pracy (PIP) planuje przeprowadzenie w całym kraju 88 tysięcy kontroli, z czego 30 proc. ma dotyczyć skarg pracowników na pracodawców. Szczególną uwagą PIP objęte będą sektory budownictwa oraz pozyskiwania i obróbki drewna. Taką informację przedstawili przedstawiciele Głównego Inspektoratu Pracy (GIP). Podobną liczbę kontroli przeprowadzono w tym roku. Jak powiedział dyrektor Departamentu i Kontroli GIP Grzegorz Łyjak, w sektorze budownictwa kontrole będą dotyczyć przede wszystkim prac na wysokości i w wykopach oraz tych, które wykonywane są z użyciem ciężkiego sprzętu. Kontrole planowane są też m.in. w większości elektrowni, które spalają biomasę i pył węglowy, a także w urzędach skarbowych, z których PIP otrzymuje liczne sygnały od organizacji związkowych dotyczące warunków pracy. Dyrektor Departamentu Prawnego PIP Wojciech Gonciarz zapowiedział z kolei kontrole z zakresu przestrzegania prawa pracy, które w 2011 r. mają szczególnie dotyczyć kwestii związanych z wypłatą wynagrodzeń, czasem pracy oraz udzielaniem urlopów wypoczynkowych. Kontrole będą dotyczyć też zatrudniania młodocianych pracowników oraz przestrzegania uprawnień związanych z rodzicielstwem. Główny inspektor pracy Tadeusz Zając podkreślił, że PIP dużą wagę przywiązuje do działań prewencyjnych, a  nie tylko do karania pracodawców naruszających prawo pracy. Pozytywnie ocenił też propozycje zawarte w poselskim projekcie nowelizacji ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy, który trafił do sejmowej Komisji do Spraw Kontroli Państwowej. - Jest tam postulowany przez nas od lat zapis mówiący o tym, że pierwsza kontrola u pracodawcy będzie kontrolą prewencyjną. Chcemy dać szansę, by ten, który po raz pierwszy ma kontakt z inspektorem pracy, miał szanse usłyszeć, w jakim stanie jest on aktualnie z przestrzeganiem szeroko rozumianego prawa, co musi zrobić, żeby dojść do pewnego standardu i ile potrzebuje na to czasu - powiedział Zając. Serwis informacyjny dla przedsiębiorców Dyrektor Wydziału ds. Przedsiębiorczości Urzędu Miasta Nowego Sącza p. Magdalena Jauszek-Gródek poinformowała, że na stronie internetowej Nowego Sącza www.nowysacz.pl/gospodarka uruchomiony został serwis informacyjny dla przedsiębiorców (oraz osób zamierzających uruchomić działalność gospodarczą), gdzie można znaleźć: opis spraw załatwianych w „jednym okienku”, wykaz punktów konsultacyjnych udzielających informacji na temat dotacji unijnych, wyszukiwarkę przedsiębiorców dzięki której można potwierdzić dane przedsiębiorcy wpisanego do ewidencji działalności gospodarczej etc. W serwisie można również uzyskać informacje: jak założyć firmę i jak uzyskać wsparcie finansowe na założenie oraz rozwój firmy. Serwis jest redagowany przez Wydział ds. Przedsiębiorczości Urzędu Miasta Nowego Sącza. Składki na ubezpieczenia społeczne pracowników młodocianych Zgodnie z Komunikatem Prezesa GUS z dnia 10.11.2010 r. przeciętne miesięczne wynagrodzenie w III kw. br. wyniosło 3 203,08 zł. W związku z tym od dnia 01.12.2010 r. zmianie ulegają stawki minimalnego wynagrodzenia za pracę pracowników młodocianych. Zgodnie z rozp. RM z dn. 28.05.1996 r. w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania (Dz.U. Nr 60, poz. 278, z późn. zm.), minimalne wynagrodzenie pracowników młodocianych wynosi: 4% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia – w 1. roku nauki,  5% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia – w 2. roku nauki, 6% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia – w 3. roku nauki. Oznacza to, że w okresie od 01.12.2010 r. do 28.02.2011 r. kwoty minimalnego wynagrodzenia pracownika młodocianego wynoszą: 128,12 zł – w 1. roku nauki, 160,15 zł – w 2. roku nauki, 192,18 zł – w 3. roku nauki. Młodocianemu odbywającemu przyuczenie do wykonywania określonej pracy przysługuje nie mniej niż 4% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia. Podstawę wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne pracowników młodocianych stanowi kwota wynagrodzenia obliczana w stosunku procentowym do przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w poprzednim kwartale ogłoszonego przez Prezesa GUS. Minimalne kwoty składek na ubezpieczenia społeczne pracowników młodocianych od 01.12.2010 r. do 28.02.2011 r. Podstawa wymiaru składki Ubezpieczenie Sposób finansowania płatnik ubezpieczony w 1 roku nauki 128,12 zł emerytalne 12,50 zł 12,50 zł rentowe 5,77 zł 1,92 zł chorobowe – 3,14 zł w 2 roku nauki 160,15 emerytalne 15,63 zł 15,63 zł rentowe 7,21 zł 2,40 zł chorobowe – 3,92 zł w 3 roku nauki 192,18 zł emerytalne 18,76 zł 18,76 zł rentowe 8,65 zł 2,88 zł chorobowe – 4,71 zł W powyższej tabeli nie podano kwoty składki ubezpieczenia wypadkowego – jej wysokość zależy bowiem od liczby osób zatrudnionych przez płatnika oraz posiadania wpisu do REGON, a także typu prowadzonej działalności. Wynagrodzenie minimalne obowiązujące w roku 2011 Od dnia 01.01.2011 roku pracownik zatrudniony w pełnym wymiarze czasu pracy nie może otrzymać niższej płacy niż kwota minimalnego wynagrodzenia wynosząca : 1 386,00 zł. Skala podatkowa w 2011 roku Podstawa obliczenia podatku w złotych Podatek wynosi ponad do 85 528 18 proc. minus kwota zmniejszająca podatek 556 zł 02 gr 85 528 14 839 zł 02 gr + 32 proc. nadwyżki ponad 85 528 zł Kwota zmniejszająca podatek w 2011 roku Kwota zmniejszająca podatek Miesięczna 46,33 Roczna 556,02 Roczny dochód niepowodujący obowiązku zapłaty podatku 3 091 zł Koszty uzyskania przychodu w 2011 r. Uprawniony Miesięcznie Roczne dla pracowników mieszkających w tej samej miejscowości, gdzie znajduje się zakład pracy i uzyskujących przychody: od jednego zakładu pracy 111,25 zł 1335 zł od więcej niż jednego zakładu pracy 111,25 zł 2002,05 zł dla pracowników dojeżdżających do pracy z innej miejscowości i nieotrzymujących dodatku za rozłąkę, uzyskujących przychody: od jednego zakładu pracy 139,06 zł 1668,72 zł od więcej niż jednego zakładu pracy 139,06 zł 2502,56 zł dla pracowników dojeżdżających do pracy z innej miejscowości i otrzymujących dodatek za rozłąkę, uzyskujących przychody: od jednego zakładu pracy 111,25 zł 1335 zł od więcej niż jednego zakładu pracy 111,25 zł 2002,05 zł Inne ważne limity podatkowe na 2011 r. w euro (2010) w złotych (2010) w euro (2011) w złotych (2011) Wartość sprzedaży uprawniająca do zwolnienia podmiotowego z VAT - 100 000 - 150000 Wartość wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów uprawniająca do zwolnienia podmiotowego z VAT - 50 000 - 50000 Wartość sprzedaży uprawniająca do statusu małego podatnika VAT 1 200 000 5 067 000 1 200 000 4 736 000 Kwota prowizji uprawniająca do statusu małego podatnika VAT 45 000 190 000 45 000 178 000 Wartość sprzedaży wysyłkowej, której nieprzekroczenie uprawnia do nieopodatkowania VAT tej sprzedaży w Polsce - 160 000 - 160 000 Wielkość przychodów za rok poprzedni uprawniająca do opodatkowania ryczałtem ewidencjonowanym 150 000 633 420 150 000 591 975 Wielkość przychodów za rok poprzedni uprawniająca do opłacania ryczałtu kwartalnie 25 000 105 570 25 000 98 662,50 Wartość przychodu ze sprzedaży za poprzedni rok (wraz z kwotą należnego VAT), której nieprzekroczenie powoduje, że podatnik ma status małego podatnika uprawnionego do jednorazowej amortyzacji i kwartalnego wpłacania zaliczek 1 200 000 5 067 000 1 200 000 4 736 000 Wartość środków trwałych, od których można dokonać jednorazowego odpisu amortyzacyjnego 100 000 422 000 50 000 197 000 Kwota przychodów za rok poprzedni zobowiązująca do prowadzenia ksiąg rachunkowych 1 200 000 5 067 120 1 200 000 4784400 Cech Rzemiosł Różnych i Przedsiębiorczości w Nowym Sączu, Rynek 11 oferuje do wynajęcia : lokal użytkowy o pow. ok. 40 m kw. zlokalizowany w Starym Sączu przy ul Cesarczyka 2 wyposażony w pełne media (woda, kanalizacja, gaz, energia elektryczna, c.o.) atrakcyjna lokalizacja w budynku w pobliżu starosądeckiego rynku. Tel. fax. 18 443-75-21, e-mail: cech@nowysacz.com.pl tel. kom. 698 616 102 Cech Rzemiosł Różnych i Przedsiębiorczości w Nowym Sączu, Rynek 11 oferuje do wynajęcia: lokal użytkowy o pow. ok. 50 m kw. zlokalizowany w Nowym Sączu, Rynek 11 wyposażony w pełne media (woda, kanalizacja, gaz, energia elektryczna, c.o.) Tel. fax. 18 443-75-21, e-mail: cech@nowysacz.com.pl tel. kom. 698 616 102 ======================================================================= Opr. P. Tengowski


 
 
 
CECH Rzemiosł Różnych i Przedsiębiorczości
33-300 Nowy Sącz, Rynek 11

Centrala tel.: +48 18 443 75 21

Dyrektor biura
tel.: 18 443 75 21, fax: 18 443 77 07

email: cech@nowysacz.com.pl

Poniedziałek 7:30 - 15:30
Wtorek 7:30 - 15:30
Środa 7:30 - 15:30
Czwartek 7:30 - 15:30
Piątek 7:30 - 15:30
 
 
Copyright © 2005 - 2024 - CECH Nowy Sącz. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projektowanie stron www iPolska.com.pl