banner
Aktualnie jesteś tutaj:   Strona główna Aktualności Biuletyn Informacyjny nr 245 z dnia 16 sierpnia 2011 r.
 
 
Autor wpisu: Urszula
Liczba obrazów: 29 fotografii
Odzwiedziny: 1128 wejść
Data utworzenia: 15 styczeń 2024
Tytuł Fotogalerii: MIKOŁAJ W CECHU
Autor wpisu: Urszula
Liczba obrazów: 10 fotografii
Odzwiedziny: 1146 wejść
Data utworzenia: 14 grudzień 2023
 
[2011-08-16] Biuletyn Informacyjny nr 245 z dnia 16 sierpnia 2011 r.
Instruktaż ogólny w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy Jak co roku organizujemy dla członków Cechu bezpłatny instruktaż ogólny w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy dla nowo zatrudnionych uczniów i pracowników. Szkolenie odbędzie się w następujących terminach: - 22 sierpnia 2011 r. (poniedziałek) godz. 8 - fryzjerzy - 23 sierpnia 2011 r. (wtorek) godz. 8 - branża budowlana i drzewna - 29 sierpnia 2011 r. (poniedziałek) godz. 8 - branża budowlana i drzewna - 5 września 2011 r. (poniedziałek) godz. 8 - branża budowlana i drzewna - 6 września 2011 r. (wtorek) godz. 8 - fryzjerzy - 7 września 2011 r. (środa) godz. 8 - pozostałe branże Szkolenia wstępne odbędą się w sali wykładowej Zasadniczej Szkoły Cechowej - Nowy Sącz, Rynek 11 Ip. Prosimy o wcześniejsze, telefoniczne zgłaszanie kandydatów na szkolenie w poszczególnych terminach i branżach u insp bhp Cechu p. Stanisława Gieńca. Szkoleni powinni doręczyć " kartę szkolenia bhp" (znajdującą się w aktach osobowych zatrudnionego), na której zostanie potwierdzone odbycie szkolenia. Ponadto przypominamy, że szkolenie wstępne stanowiskowe powinno być przeprowadzone przez osobę szkolącą uczniów, przed rozpoczęciem pracy, w wymiarze minimum 8 godzin wykładowych według programów szkolenia opracowanych przez szkolącego. Odbycie szkolenia potwierdza się na karcie szkoleń bhp podpisem uczestnika szkolenia i osoby szkolącej. Powyższe zasady obowiązują również w stosunku do wszystkich zatrudnionych. Posiedzenie Zarządu W dniu 21 lipca br odbyło się posiedzenie Zarządu Cechu. Podczas posiedzenia: - przyjęto informację o sytuacji finansowej Cechu, - rozpatrzono wpłaty czesnego, - przyjeto plan pracy Zarządu na II półrocze br., - powołano komisję egzaminacyjną dla ubiegających się o awans na stopień nauczyciela mianowanego. Uroczystości Przemienienia Pańskiego Przedstawiciele Zarządu Cechu pod przewodnictwem Cechmistrza Jana Firsta wzięli udział 6 sierpnia br. w dorocznej uroczystej sumie odpustowej ku czci Przemienienia Pańskiego. Reprezendanci Cechu w towarzystwie Pocztu Sztandarowego wystapili w insygniach godności rzemieślniczych i oficjalnych strojach cechowych. Mszę św. celebrował Ordynariusz Diecezji Tarnowskiej ks. biskup Wiktor Skworc. Refundacja za pracowników młodocianych Na podstawie informacji uzyskanych w Komendzie Głównej OHP informujemy, iż zostały uruchomione środki na refundacje związane z wnioskami złożonymi w roku szkolnym 2010/2011. Komendant Główny Ochotniczych Hufców Pracy polecił Wojewódzkim Komendantom OHP wznowienie zawierania umów z pracodawcami o refundację wynagrodzeń młodocianych pracowników i składek na ubezpieczenie społeczne. Ochotnicze Hufce Pracy otrzymały na ten cel dodatkowe środki finansowe z Funduszu Pracy na wniosek Ministra Pracy i Polityki Społecznej. Wnioski będą załatwiane w kolejności według daty wpłynięcia. Środki są zabezpieczone na wszystkie prawidłowo złożone wnioski. Oczekujemy na decyzje dotyczące roku szkolnego 2011/2012, które mogą zapaść w połowie bieżącego tygodnia. Jak już informowaliśmy OHP mają obowiązek przyjmowania wniosków o zawarcie umowy o refundacje. W związku z powyższym prosimy o bieżące przekazywanie do Cechu dokumentów dot. uczniów dla których powinna być wypłacona zaległa refundacja. Wszelkich dodatkowychg informacji udziela Biuro Cechu pod nr tel. 0-18 443 75 21, 4445 49 25 PRZEDSIĘBIORCO ZAKTUALIZUJ SWOJE DANE ! Od 1 lipca 2011 roku została uruchomiona przez Ministerstwo Gospodarki Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej (tzw. CEIDG). Jest to elektroniczny rejestr osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, dostępny pod adresem www.ceidg.gov.pl Od 1 lipca do 31 grudnia 2011 roku będzie trwało przenoszenie danych z ewidencji gminnych do CEIDG o funkcjonujących przedsiębiorcach. Z dniem przeniesienia wpisu do CEIDG organem ewidencyjnym staje się Minister Gospodarki. W obrocie gospodarczym to przedsiębiorca będzie ponosił konsekwencje braku aktualizacji wpisu. Jak stanowi przepis art. 33 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej domniemywa się, że dane wpisane do CEIDG są prawdziwe. Osoba wpisana do CEIDG nie będzie mogła zasłaniać się wobec osoby trzeciej zarzutem, że dane te nie są prawdziwe, jeżeli zaniedbała dokonania ich weryfikacji. Dlatego zachęca się przedsiębiorców do sprawdzania i aktualizowania posiadanych wpisów w ewidencji gminnej, aby stan wpisu zamieszczonego w CEIDG był zgodny ze stanem faktycznym i prawnym. W ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez prezydenta miasta Nowego Sącza figurują nieaktualne wpisy przedsiębiorców będących osobami fizycznymi. Przykładowo wpisy te nie zawierają numeru PESEL lub określenia przedmiotu wykonywanej działalności zgodnie z Polską Klasyfikacją Działalności (PKD 2007). Zmiana wpisu w ewidencji gminnej nie podlega opłacie. Należy ją dokonać na wniosku o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej CEIDG-1. Wniosek można pobrać w biurze Wydziału ds. Przedsiębiorczości Urzędu Miasta Nowego Sącza lub ze strony www.ceidg.gov.pl oraz www.epuap.gov.pl.  Zmianę we wpisie przedsiębiorca z terenu Nowego Sącza może zgłosić: osobiście lub przez pełnomocnika w biurze Wydziału ds. Przedsiębiorczości (ul. Jagiellońska 14); listem poleconym na adres: Urząd Miasta Nowego Sącza, Wydział ds. Przedsiębiorczości, Rynek 1, 33-300 Nowy Sącz. W tym przypadku wniosek musi być podpisany przez wnioskodawcę, a własnoręczność podpisu poświadczona przez notariusza; drogą elektroniczną za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie www.epuap.gov.pl opatrzonego bezpiecznym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP. W podobny sposób rzemieślnicy z terenu powiatu mogą to uczynić w siedzibach urzędów miasta lub gminy stosownie do miejsca zamieszkania (zameldowania). Strona internetowa polskiej Prezydencji Wraz z objęciem przez Polskę sześciomiesięcznego przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej, ruszyła strona internetowa polskiej Prezydencji. Znajdziemy tam m.in. kalendarz wydarzeń politycznych, ważnych spotkań i konferencji w Polsce i za granicą. Zachęcamy do śledzenia wydarzeń związanych z naszym przewodnictwem w UE. Strona internetowa polskiej Prezydencji: http://pl2011.eu/ Zmiany stawek minimalnego wynagrodzenia pracowników młodocianych. W związku z ogłoszeniem kwoty przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w I kw. 2011 r. (3466,33 zł) od dn. 01.06.2011 r. zmianie ulegają stawki minimalnego wynagrodzenia za pracę pracowników młodocianych. Zgodnie z rozp. RM z dn. 28.05.1996 r. w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania (Dz.U. Nr 60, poz. 278, z późn. zm.), minimalne wynagrodzenie pracowników młodocianych wynosi: 4% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia – w 1. roku nauki, 5% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia – w 2. roku nauki, 6% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia – w 3. roku nauki. Oznacza to, że w okresie od 01.06.2011 r. do 31.08.2011 r. kwoty minimalnego wynagrodzenia pracownika młodocianego wynoszą: 138,65 zł – w 1. roku nauki, 173,32 zł – w 2. roku nauki, 207,98 zł – w 3. roku nauki. Młodocianemu odbywającemu przyuczenie do wykonywania określonej pracy przysługuje nie mniej niż 4% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia.  Minimalne kwoty składek na ubezpieczenia społeczne pracowników młodocianych od 01.06.2011 r. do 31.08.2011 r. Podstawa wymiaru składki Ubezpieczenie Sposób finansowania płatnik ubezpieczony w 1. roku nauki 138,65 zł emerytalne 13,53 zł 13,53 zł rentowe 6,24 zł 2,08 zł chorobowe – 3,40 zł w 2. roku nauki 173,32 zł emerytalne 16,92 zł 16,92 zł rentowe 7,80 zł 2,60 zł chorobowe – 4,25 zł w 3. roku nauki 207,98 zł emerytalne 20,30 zł 20,30 zł rentowe 9,36 zł 3,12 zł chorobowe – 5,10 zł   Wysokość składki ubezpieczenia wypadkowego zależy od liczby osób zatrudnionych przez płatnika, posiadania wpisu do REGON, a także typu prowadzonej działalności.  Maksymalne stawki za kilometr przebiegu pojazdów prywatnych używanych do celów służbowych - 0,5214 zł - dla samochodów osobowych o pojemności silnika do 900 cm3 - 0,8358 zł - dla samochodów osobowych o pojemności silnika powyżej 900 cm3 - 0,2302 zł - dla motocykla - 0,1382 zł - dla motoroweru Maksymalne miesięczne kwoty ryczałtów za używanie samochodów osobowych Pojemność silnika do 900 cm3 Pojemność silnika od 900 cm3 Limit za 300 km przebiegu (miasta i gminy do 100 tys. mieszkańców) 156,42 zł 250,74 zł Limit za 500 km przebiegu (miejscowości od 100 tys. do 500 tys. mieszkańców): 260,70 zł 417,90 zł Limit za 700 km przebiegu (miejscowości ponad 500 tys. mieszkańców) 364,98 zł 585,06 zł Żywność drożeje W ciągu roku żywność podrożała w Polsce o 8,8 procent. Sytuacja na rynku surowców rolnych jest jeszcze bardziej napięta. Rok temu pszenica kosztowała 580 zł za tonę, teraz 1050 zł. Ten skok to odbicie globalnego trendu. Indeks cen żywności Organizacji Żywności i Rolnictwa w ciągu ostatniego roku wzrósł z 168 pkt do 234. Cechą charakterystyczną rynku żywności jest niska elastyczność popytu. Ludzie muszą jeść bez względu na to czy cena jest wysoka czy niska. Dlatego zapotrzebowanie na żywność spada niewiele nawet przy dużych wzrostach cen. DO WYNAJĘCIA Cech Rzemiosł Różnych i Przedsiębiorczości w Nowym Sączu, Rynek 11 oferuje do wynajęcia : lokal użytkowy o pow. ok. 40 m kw. zlokalizowany w Starym Sączu przy ul Cesarczyka 2 wyposażony w pełne media (woda, kanalizacja, gaz, energia elektryczna, c.o.) atrakcyjna lokalizacja w budynku w pobliżu starosądeckiego rynku. Tel. fax. 18 443-75-21, e-mail: cech@nowysacz.com.pl DO WYNAJĘCIA lokal o pow. 50 m kw. Nowy Sącz, Rynek 11 wyposażony w pełne media (woda, kanalizacja, gaz, energia elektryczna, c.o. wejście z korytarza) bliższe informacje biuro Cechu Rzemiosł Różnych w Nowym Sączu, Rynek 11 - I piętro Tel. fax. 18 443-75-21, e-mail: cech@nowysacz.com.pl ======================================================================= opr. Tengowski Piotr


 
 
 
CECH Rzemiosł Różnych i Przedsiębiorczości
33-300 Nowy Sącz, Rynek 11

Centrala tel.: +48 18 443 75 21

Dyrektor biura
tel.: 18 443 75 21, fax: 18 443 77 07

email: cech@nowysacz.com.pl

Poniedziałek 7:30 - 15:30
Wtorek 7:30 - 15:30
Środa 7:30 - 15:30
Czwartek 7:30 - 15:30
Piątek 7:30 - 15:30
 
 
Copyright © 2005 - 2024 - CECH Nowy Sącz. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projektowanie stron www iPolska.com.pl