banner
Aktualnie jesteś tutaj:   Strona główna Aktualności Dofinansowanie działalności gospodarczej
 
 
Autor wpisu: Urszula
Liczba obrazów: 29 fotografii
Odzwiedziny: 2169 wejść
Data utworzenia: 15 styczeń 2024
Tytuł Fotogalerii: MIKOŁAJ W CECHU
Autor wpisu: Urszula
Liczba obrazów: 10 fotografii
Odzwiedziny: 2251 wejść
Data utworzenia: 14 grudzień 2023
 
[2020-04-17] Dofinansowanie działalności gospodarczej
 

Nabór wniosków o udzielenie dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną, niezatrudniającego pracowników    

            Na podstawie art. 15 zzc ust. 8 ustawy z dnia 31 marca 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw Dyrektor Sądeckiego Urzędu Pracy w Nowym Sączu ogłasza nabór wniosków o udzielenie dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną niezatrudniającego pracowników przyznawanej na podstawie art. 15zzc ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. poz. 374, z późn. zm.).

 
Termin składania wniosków: od dnia 16.04.2020 r. do dnia 29.04.2020 r. lub wyczerpania środków na ten cel.


Przed wypełnieniem wniosku prosimy o dokładne zapoznanie się z zasadami dotyczącymi udzielania dofinansowania!!!

Kompletne i prawidłowo sporządzone  wnioski są rozpatrywane zgodnie z kolejnością wpływu do Urzędu do wyczerpania środków na ten cel. Wnioski zawierające braki lub błędy, będą rozpatrywane po ich uzupełnieniu lub poprawieniu.
 
O dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej mogą ubiegać się przedsiębiorcy będący osobami fizycznymi, prowadzącymi działalność gospodarczą, niezatrudniającymi pracowników.

Warunkiem uzyskania wsparcia jest wykazanie spadku obrotów gospodarczych, rozumianego jako zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym.
Spadek obrotów jest rozumiany , jako stosunek łącznych obrotów w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych w roku bieżącym , przypadających w okresie po dniu 1 stycznia 2020 r. w porównaniu do łącznych obrotów z analogicznych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych w roku poprzednim. Za miesiąc uważa się także 30 kolejno po sobie następujących dni kalendarzowych, jeśli wybrany dwumiesięczny okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego.
 
Obowiązywać będą 3 progi poziomu dofinansowania w zależności od poziomu spadku obrotów gospodarczych:
  1. w wysokości 50% minimalnego wynagrodzenia miesięcznie tj. 1.300,00 zł.
    (gdy spadek obrotów wyniesie co najmniej 30%),
  2. w wysokości 70% minimalnego wynagrodzenia miesięcznie tj. 1.820,00 zł.
    (gdy spadek obrotów wyniesie co najmniej 50%),
  3. w wysokości 90% minimalnego wynagrodzenia miesięcznie  tj. 2.340,00 zł.
    (gdy spadek obrotów wyniesie co najmniej 80%)
na okres nie dłuższy niż 3 miesiące.

 
Dofinansowanie będzie wypłacane w okresach miesięcznych, po złożeniu przez przedsiębiorcę oświadczenia o prowadzeniu działalności w danym miesiącu, za który dofinansowanie jest wypłacane.

Przedsiębiorca jest obowiązany do prowadzenia działalności gospodarczej przez okres, na który przyznane zostało dofinansowanie, oraz, po zakończeniu dofinansowania, przez okres równy temu okresowi.

Przedsiębiorca nie może otrzymać dofinansowania na te same koszty prowadzenia działalności gospodarczej, które zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych.

Dofinansowanie jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach EFS (PO WER i RPO).

Druki wniosku oraz zasady ubiegania się o wyżej wymienione wsparcie dostępne poniżej.
oraz na stronie:
https://supnowysacz.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/dofinansowanie
https://www.praca.gov.pl/eurzad/index.eup#/inneSprawy/listaDokumentow?dest=TARCZA
 
Kompletne i prawidłowo wypełnione wnioski należy składać:
  • drogą elektroniczną za pośrednictwem platformy www.praca.gov.pl lub epuap
  • prawidłowo wypełnione i podpisane dokumenty tj. wniosek wraz z załącznikami można również złożyć do skrzynki podawczej znajdującej się w siedzibie urzędu lub za pośrednictwem poczty przesyłając dokumenty na adres Sądecki Urząd Pracy, ul. Węgierska 146, 33-300 Nowy Sącz. 



 
 
 
CECH Rzemiosł Różnych i Przedsiębiorczości
33-300 Nowy Sącz, Rynek 11

Centrala tel.: +48 18 443 75 21

Dyrektor biura
tel.: 18 443 75 21, fax: 18 443 77 07

email: cech@nowysacz.com.pl

Poniedziałek 7:30 - 15:30
Wtorek 7:30 - 15:30
Środa 7:30 - 15:30
Czwartek 7:30 - 15:30
Piątek 7:30 - 15:30
 
 
Copyright © 2005 - 2025 - CECH Nowy Sącz. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projektowanie stron www iPolska.com.pl