banner
Aktualnie jesteś tutaj:   Strona główna Aktualności ZUS
 
 
Autor wpisu: Urszula
Liczba obrazów: 29 fotografii
Odzwiedziny: 435 wejść
Data utworzenia: 15 styczeń 2024
Tytuł Fotogalerii: MIKOŁAJ W CECHU
Autor wpisu: Urszula
Liczba obrazów: 10 fotografii
Odzwiedziny: 530 wejść
Data utworzenia: 14 grudzień 2023
 
[2020-03-19] ZUS


Przedsiębiorcy, którzy z powodu epidemii koronawirusa mają problemy, by zapłacić bieżące składki lub należności, które wynikają z zawartej już z ZUS umowy o rozłożenie zadłużenia na raty bądź odroczenie terminu płatności, mogą skorzystać z uproszczonych form pomocy:
- odroczenia o 3 miesiące terminu płatności składek za okres od lutego do kwietnia 2020 r.,
- zawieszenia na 3 miesiące realizacji umowy zawartej z ZUS, w której termin płatności rat bądź składek wyznaczono w okresie od marca do maja 2020 r., i tym samym wydłużenia o 3 miesiące terminu realizacji zawartej umowy.

Chętni do skorzystania z ulg powinni złożyć odpowiedni wniosek w tej sprawie:

Wniosek można przesłać elektronicznie za pośrednictwem portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, złożyć w skrzynce dostępnej w placówce ZUS lub wysłać pocztą.

Przedsiębiorcy prowadzący pełną księgowość, do wniosku muszą dołączyć sprawozdanie finansowe (bilans, rachunek zysków i strat, sprawozdanie o przepływach pieniężnych) za 2018 lub 2019 r. Skany dokumentów można dołączyć do wniosku w portalu PUE ZUS. We wniosku należy wskazać, w jaki sposób epidemia koronawirusa wpłynęła na sytuację finansową firmy i brak możliwości opłacenia w terminie należności. Ulgi będą udzielane w ramach pomocy de minimis. Przedsiębiorca będzie musiał więc złożyć dodatkowe dokumenty dotyczące pomocy publicznej.

Jeżeli ZUS pozytywnie rozpatrzy wniosek, wyśle umowę wraz z dokumentami dotyczącymi pomocy publicznej na wskazany przez przedsiębiorcę adres e-mail lub pocztą. Po otrzymaniu dokumentów należy je przejrzeć i podpisać w odpowiednich miejscach, a następnie przekazać z powrotem - złożyć w skrzynce dostępnej w placówce ZUS lub przesłać pocztą.

Jeśli chcesz uzyskać więcej informacji lub masz problem z wypełnieniem dokumentów zadzwoń do doradcy ds. ulg i umorzeń.

KONTAKT DO DORADCÓW DS. ULG I UMORZEŃ W ODDZIAŁACH ZUS W MAŁOPOLSCE:

· Kraków tel.: (12) 424 63 66, (12) 252 41 83, mail: doradca_ds_ulg_i_umorzen_krakow@zus.pl;

· Nowy Sącz tel.: (18) 449 82 91, (18) 18/449 86 87, mail: doradca_ds_ulg_i_umorzen_NowySacz@zus.pl;

· Chrzanów tel.: (32) 624 55 11, (32) 624 55 10, (32) 318 11 77, mail: doradca_ds_ulg_i_umorzen_chrzanow@zus.pl;

· Tarnów tel.: (14) 632 77 48, (14) 615 29 19 - Inspektorat w Bochni, mail: doradca_ds_ulg_i_umorzen_Tarnow@zus.pl


Ważne!

Z uwagi na zagrożenie epidemiczne podpisane dokumenty można wysłać w postaci skanu na adres e-mail oddziału ZUS Na tej podstawie ZUS udzieli ulgi. Przy tym rozwiązaniu najpóźniej w ciągu 14 dni liczonych od dnia zakończenia stanu epidemicznego należy dosłać również papierowe oryginały dokumentów . Jeśli przedsiębiorca nie przekaże ich w formie papierowej do ZUS, ten uznana, że umowa nie została zawarta. To spowoduje naliczenie odsetek od należności objętych umową.

Jeżeli z analizy dokumentów będzie wynikało, że w okresie ostatnich 3 lat wielkość otrzymanej przez przedsiębiorcę pomocy publicznej de minimis przekroczyła 200 tys. euro, ulga nie będzie mogła zostać udzielona. Natomiast jeżeli w ciągu 3 miesięcy sytuacja finansowa firmy nie ulegnie poprawie, będzie można wystąpić z wnioskiem o renegocjację zawartej umowy. 



 
 
 
CECH Rzemiosł Różnych i Przedsiębiorczości
33-300 Nowy Sącz, Rynek 11

Centrala tel.: +48 18 443 75 21

Dyrektor biura
tel.: 18 443 75 21, fax: 18 443 77 07

email: cech@nowysacz.com.pl

Poniedziałek 7:30 - 15:30
Wtorek 7:30 - 15:30
Środa 7:30 - 15:30
Czwartek 7:30 - 15:30
Piątek 7:30 - 15:30
 
 
Copyright © 2005 - 2024 - CECH Nowy Sącz. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projektowanie stron www iPolska.com.pl