banner
Aktualnie jesteś tutaj:   Strona główna Aktualności Komunikat ZUS
 
 
Autor wpisu: Urszula
Liczba obrazów: 29 fotografii
Odzwiedziny: 414 wejść
Data utworzenia: 15 styczeń 2024
Tytuł Fotogalerii: MIKOŁAJ W CECHU
Autor wpisu: Urszula
Liczba obrazów: 10 fotografii
Odzwiedziny: 510 wejść
Data utworzenia: 14 grudzień 2023
 
[2020-03-18] Komunikat ZUS

Przedsiębiorco, jeżeli z powodu epidemii koronawirusa masz problemy, by zapłacić bieżące składki lub należności, które wynikają z
zawartej już z ZUS umowy o rozłożenie zadłużenia na raty bądź odroczenie terminu płatności, możesz skorzystać z uproszczonych form pomocy:

· odroczenia o 3 miesiące terminu płatności składek za okres od lutego do kwietnia 2020 r.,
· zawieszenia na 3 miesiące realizacji umowy zawartej z ZUS, w której termin płatności rat bądź składek wyznaczono w okresie od
  marca do maja 2020 r., i tym samym wydłużenia o 3 miesiące terminu realizacji zawartej umowy.

Jeśli chcesz skorzystać z ulg, złóż odpowiedni wniosek w tej sprawie

· Wniosek dla osób nieprowadzących pełnej księgowości

· Wniosek dla osób prowadzących pełną księgowość

Wniosek możesz przesłać elektronicznie za pośrednictwem portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS (skorzystaj z instrukcji) [, złożyć w skrzynce dostępnej w naszej placówce lub wysłać pocztą.

Link do instrukcji:

https://www.zus.pl/baza-wiedzy/biezace-wyjasnienia-komorek-merytorycznych/firmy/-/publisher/details/1/jak-elektronicznie-wyslac-wniosek-o-odroczenie-terminu-platnosci-skladek-wniosek-zus-eop-/2545804


JEŻELI PROWADZISZ PEŁNĄ KSIĘGOWOŚĆ, do wniosku musisz dołączyć sprawozdanie finansowe (bilans, rachunek zysków i strat, sprawozdanie o przepływach pieniężnych) za 2018 lub 2019 r. Skany dokumentów możesz dołączyć do wniosku w portalu PUE ZUS, jeśli zapiszesz je wcześniej na dysku komputera.

WE WNIOSKU MUSISZ WSKAZAĆ, W JAKI SPOSÓB EPIDEMIA KORONAWIRUSA WPŁYNĘŁA NA SYTUACJĘ FINANSOWĄ TWOJEJ FIRMY i brak możliwości opłacenia w terminie należności.

Ulgi będą udzielane w ramach pomocy de minimis. Będziesz musiał więc złożyć dodatkowe dokumenty dotyczące pomocy publicznej.

Jeżeli pozytywnie rozpatrzymy Twój wniosek, wyślemy Ci umowę wraz z dokumentami dotyczącymi pomocy publicznej na wskazany przez Ciebie adres e-mail lub pocztą (jeżeli nie wskażesz nam adresu mailowego).

Po otrzymaniu dokumentów przejrzyj je i podpisz w odpowiednich miejscach. Podpisane dokumenty musisz nam przekazać z powrotem. Złóż je w skrzynce dostępnej w naszej placówce lub prześlij pocztą.

WAŻNE!
Z uwagi na zagrożenie epidemiczne podpisane dokumenty możesz wysłać nam w postaci skanu na adres e-mail oddziału ZUS i na tej podstawie udzielimy ulgi. Jednak będziesz musiał wysłać nam również papierowe oryginały dokumentów najpóźniej w ciągu 14 dni liczonych od dnia zakończenia stanu epidemicznego. Jeśli nie przekażesz ich w formie papierowej do ZUS, uznamy, że umowa nie została zawarta. To spowoduje naliczenie odsetek od należności objętych umową.

WAŻNE!
Jeżeli z analizy dokumentów będzie wynikało, że w okresie ostatnich 3 lat wielkość otrzymanej przez Ciebie pomocy publicznej de minimis przekroczyła 200 tys. euro, nie będziemy mogli udzielić Ci ulgi.

Jeżeli w ciągu 3 miesięcy Twoja sytuacja finansowa nie ulegnie poprawie, będziesz mógł wystąpić z wnioskiem o renegocjację
zawartej umowy.

W każdym oddziale działa doradca ds. ulg i umorzeń. Pomoże on przy kompletowaniu dokumentów i składaniu wniosku oraz poprowadzi krok po kroku przez wszystkie inne formalności. Przedstawi najdogodniejsze formy uregulowania zobowiązań biorąc pod uwagę indywidualną sytuację klienta i jego możliwości finansowe.

KONTAKT DO DORADCÓW DS. ULG I UMORZEŃ W ODDZIAŁACH ZUS W MAŁOPOLSCE:

· Kraków tel.: (12) 424 63 66, (12) 252 41 83, mail: doradca_ds_ulg_i_umorzen_krakow@zus.pl;

· Nowy Sącz tel.: (18) 449 82 91, (18) 18/449 86 87, mail: doradca_ds_ulg_i_umorzen_NowySacz@zus.pl;

· Chrzanów tel.: (32) 624 55 11, (32) 624 55 10, (32) 318 11 77, mail: doradca_ds_ulg_i_umorzen_chrzanow@zus.pl;

· Tarnów tel.: (14) 632 77 48, (14) 615 29 19 - Inspektorat w Bochni, mail: doradca_ds_ulg_i_umorzen_Tarnow@zus.pl

ANNA MIECZKOWSKA

Koordynator ds.komunikacji społecznej i edukacji ZUS O/Nowy Sącz

Wydział Organizacji i Analiz

Nowy Sącz, ul. Sienkiewicza 77

tel. 18/449 81 96, tel. kom. 502 001 021

rzecz.nowysacz@zus.pl

Linki:
------

https://www.zus.pl/documents/10182/3208584/wniosek+dla+os%C3%B3b+nieprowadz%C4%85cych+pe%C5%82nej+ksi%C4%99gowo%C5%9Bci+%281%29.docx/1b6a311f-98fb-3101-cc7f-0e2847ac3a23

https://www.zus.pl/documents/10182/3208584/wniosek+dla+os%C3%B3b+prowadz%C4%85cych+pe%C5%82n%C4%85+ksi%C4%99gowo%C5%9B%C4%87+%282%29.docx/e411d91e-d985-9dad-f751-3439cabe568b

https://www.zus.pl/baza-wiedzy/biezace-wyjasnienia-komorek-merytorycznych/firmy/-/publisher/details/1/jak-elektronicznie-wyslac-wniosek-o-odroczenie-terminu-platnosci-skladek-wniosek-zus-eop-/2545804 



 
 
 
CECH Rzemiosł Różnych i Przedsiębiorczości
33-300 Nowy Sącz, Rynek 11

Centrala tel.: +48 18 443 75 21

Dyrektor biura
tel.: 18 443 75 21, fax: 18 443 77 07

email: cech@nowysacz.com.pl

Poniedziałek 7:30 - 15:30
Wtorek 7:30 - 15:30
Środa 7:30 - 15:30
Czwartek 7:30 - 15:30
Piątek 7:30 - 15:30
 
 
Copyright © 2005 - 2024 - CECH Nowy Sącz. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projektowanie stron www iPolska.com.pl