banner
Aktualnie jesteś tutaj:   Strona główna Aktualności Zbliża się termin zakończenia budowy mosty na Dunajcu.
 
 
Autor wpisu: Urszula
Liczba obrazów: 29 fotografii
Odzwiedziny: 413 wejść
Data utworzenia: 15 styczeń 2024
Tytuł Fotogalerii: MIKOŁAJ W CECHU
Autor wpisu: Urszula
Liczba obrazów: 10 fotografii
Odzwiedziny: 507 wejść
Data utworzenia: 14 grudzień 2023
 
[2019-04-29] Zbliża się termin zakończenia budowy mosty na Dunajcu.


11 maja odbędą się uroczystości związane z otwarciem nowego mostu heleńskiego, a już dzień później będą mogły po nim przyjeżdżać samochody. Na te uroczystości przewidziano wiele atrakcji dla mieszkańców Nowego Sącza.


- Na moście odbywają się już końcowe prace, takie jak układanie warstwy chodnika, malowanie pasów, ustawianie znaków oraz prace porządkowe – mówi zastępca prezydenta Nowego Sącza Artur Bochenek. – Dokumentacja kończąca inwestycję jest skompletowana. Dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Nowym Sączu Adam Konicki był już w Wojewódzkim Nadzorze Budowlanym w Krakowie i odbył pierwsze konsultacje związane z odbiorem mostu.


Szczegóły techniczne nowego mostu:



Długość każdego z dwóch przęseł (łuków) wynosi 165 m. Całkowita długość mostu wynosi 345,40 m


Most został posadowiony pośrednio na palach fundamentowych długości 7 m dla przyczółków (1 przyczółek od strony Zamku, 1 przyczółek od strony dzielnicy Helena) oraz 9 m dla filara środkowego


Konstrukcja mostu jest konstrukcją łukową z jazdą dołem z sieciowym układem wieszaków tzw. „Network Arch” (zastosowano wieszaki linowe wykonane z lin stalowych o 64 splotach) i z żelbetową płytą pomostu opartą na stalowym ruszcie


Zastosowanie konstrukcji „Network Arch” - siatkowego układu wieszaków - ma na celu zmniejszenie przekroju łuków, ich wysokości i szerokości, który to przekrój jest bardziej smukły i w związku z tym stapia się z otoczeniem. Dodatkowo zastosowany układ wieszaków umożliwił zmniejszenie ich średnicy i przełożyło się to na efekt „znikania wieszaków” w otoczeniu. Również dobór koloru konstrukcji łuków i wieszaków - jasny szary - miał na celu „zespolenie” się konstrukcji z otaczającym ją krajobrazem


Klasa obiektu mostowego: A - najwyższa według polskiej normy i klasa 150 - najwyższa według normy obciążenia natowskiego STANAG, czyli most przystosowany jest do przejazdu kolumny pojazdów wojskowych o tonażu 40 ton


Szerokości użytkowe mostu:


- jezdnia drogi głównej na moście - 4 pasy po 3,5 m


- jednokierunkowa ścieżka rowerowa z możliwością korzystania przez pieszych szerokości 2,50 m


- chodnik dla pieszych szerokości 1,50 m


Łączna szerokość mostu wynosi: 25,50 m


Do budowy mostu zużyto około 4955 ton stali (zarówno konstrukcyjnej jak i zbrojeniowej) i ok.6366 m3 betonu (na budowę 2 przyczółków, filara środkowego, płyty żelbetowej i kap chodnikowych). 



 
 
 
CECH Rzemiosł Różnych i Przedsiębiorczości
33-300 Nowy Sącz, Rynek 11

Centrala tel.: +48 18 443 75 21

Dyrektor biura
tel.: 18 443 75 21, fax: 18 443 77 07

email: cech@nowysacz.com.pl

Poniedziałek 7:30 - 15:30
Wtorek 7:30 - 15:30
Środa 7:30 - 15:30
Czwartek 7:30 - 15:30
Piątek 7:30 - 15:30
 
 
Copyright © 2005 - 2024 - CECH Nowy Sącz. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projektowanie stron www iPolska.com.pl