|
|
Autor wpisu:
Urszula
Liczba obrazów:
29 fotografii
Odzwiedziny:
413 wejść
Data utworzenia:
15 styczeń 2024
|
|
|
|
Autor wpisu:
Urszula
Liczba obrazów:
10 fotografii
Odzwiedziny:
507 wejść
Data utworzenia:
14 grudzień 2023
|
|
|
|
[2019-04-29] Zbliża się termin zakończenia budowy mosty na Dunajcu. |
11 maja odbędą się uroczystości związane z otwarciem nowego mostu heleńskiego, a już dzień później będą mogły po nim przyjeżdżać samochody. Na te uroczystości przewidziano wiele atrakcji dla mieszkańców Nowego Sącza.
- Na moście odbywają się już końcowe prace, takie jak układanie warstwy chodnika, malowanie pasów, ustawianie znaków oraz prace porządkowe – mówi zastępca prezydenta Nowego Sącza Artur Bochenek. – Dokumentacja kończąca inwestycję jest skompletowana. Dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Nowym Sączu Adam Konicki był już w Wojewódzkim Nadzorze Budowlanym w Krakowie i odbył pierwsze konsultacje związane z odbiorem mostu.
Szczegóły techniczne nowego mostu:
Długość każdego z dwóch przęseł (łuków) wynosi 165 m. Całkowita długość mostu wynosi 345,40 m
Most został posadowiony pośrednio na palach fundamentowych długości 7 m dla przyczółków (1 przyczółek od strony Zamku, 1 przyczółek od strony dzielnicy Helena) oraz 9 m dla filara środkowego
Konstrukcja mostu jest konstrukcją łukową z jazdą dołem z sieciowym układem wieszaków tzw. „Network Arch” (zastosowano wieszaki linowe wykonane z lin stalowych o 64 splotach) i z żelbetową płytą pomostu opartą na stalowym ruszcie
Zastosowanie konstrukcji „Network Arch” - siatkowego układu wieszaków - ma na celu zmniejszenie przekroju łuków, ich wysokości i szerokości, który to przekrój jest bardziej smukły i w związku z tym stapia się z otoczeniem. Dodatkowo zastosowany układ wieszaków umożliwił zmniejszenie ich średnicy i przełożyło się to na efekt „znikania wieszaków” w otoczeniu. Również dobór koloru konstrukcji łuków i wieszaków - jasny szary - miał na celu „zespolenie” się konstrukcji z otaczającym ją krajobrazem
Klasa obiektu mostowego: A - najwyższa według polskiej normy i klasa 150 - najwyższa według normy obciążenia natowskiego STANAG, czyli most przystosowany jest do przejazdu kolumny pojazdów wojskowych o tonażu 40 ton
Szerokości użytkowe mostu:
- jezdnia drogi głównej na moście - 4 pasy po 3,5 m
- jednokierunkowa ścieżka rowerowa z możliwością korzystania przez pieszych szerokości 2,50 m
- chodnik dla pieszych szerokości 1,50 m
Łączna szerokość mostu wynosi: 25,50 m
Do budowy mostu zużyto około 4955 ton stali (zarówno konstrukcyjnej jak i zbrojeniowej) i ok.6366 m3 betonu (na budowę 2 przyczółków, filara środkowego, płyty żelbetowej i kap chodnikowych).
|
|
|